קניה חכמה • יש מתנות חינם?

עופר גדנקן No Comments on קניה חכמה • יש מתנות חינם?
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מתנה! הנה עוד תופעה שאנחנו נתקלים בה לא מעט. מתנות. חינם. איזה כיף.

מפתה…

יש כלל בעולם השיווק שאומר "אין מתנות בחינם". תמיד כשנקבל מתנה מחברה מסחרית יש לזה סיבה. הם רוצים את הכתובת שלנו, את פרטי האשראי שלנו, לגעת מה הגיל שלנו…

יש מתנות לגיטימיות. רוצים שנקבל דוגמית ממוצר, ואם נאהב אותו אולי נקנה אותו. רוצים לשמור עלינו כלקוחות בחברה ומחלקים לחלק מהלקוחות ארוחה במסעדה כדי שנזכור אותם לטוב.

אבל יש מתנות מסוכנות מאוד. אחת התופעות המסוכנות הן חוברות שמגיעות אלינו הביתה ומציעות לנו פתאום איזה בלנדר מוט, או כרית חימום לרגליים תמורת דמי משלוח צנועים של 26 שקלים בלבד.

החברות הללו מחכות לשיחות הטלפון של הנופלים בפח ומשם אנחנו בידיים שלהם. במקרה הטוב נצליח לעבור את שטיפת המוח בה ינסו לדחוף לנו אין ספור מוצרים "שווים" במחירים "שווים עוד יותר", נשלם בכרטיס אשראי את דמי המשלוח ונקבל את המוצר שהזמנו. אבל מכאן והלאה אנחנו צפויים להטרדות בלתי פוסקות של החברות הללו. מבוגרים, עולים חדשים ואנשים תמימים הם הטרף האהוב עליהם, ואלה מוצאים את עצמם תוך זמן קצר עם עשרות קרטונים של מוצרים מיותרים לבית באלפי שקלים. רובם מעידים ש"אישרנו להם לשלוח לנו רק כדי שכבר יניחו לנו".

טריק מוכר נוסף הוא מתנה גדולה מאוד, כמו לפטופ, שיימסר לנו במשרדי החברה לאחר שמיעת הרצאה קלה. או שיעור ספורט במתנה לאחר האזנה להרצאה. ההרצאה אינה אלה סוכן מכירות אגרסיבי שלא יניח לנו לצאת עם המתנה עד שנרכוש מלא הסל ממוצרי החברה, ממיטות טיפול, ועד ויטמינים להרזיה. מעטים האנשים שהצליחו לצאת מההרצאה הזו עם המתנה המובטחת לבדה.

הטלפון שלנו, הכתובת שלנו, הגיל שלנו וכרטיס האשראי שלנו הם נכס – וחברות מוכנות לתת לנו הרבה מאוד מתנות כדי לקבל את הפרטים.

אז מה עושים? קונים רק מה שצריכים. וזוכרים שאין דבר כזה מתנות חינם!



0 תגובות